Min smala lycka - Jane Green

Nu har jag ägnat maniska timmar åt en egentligen urdålig bok igen.
Jemima är en ledsen singeltjockis i London, som går ner i vikt och blir pinnsmal, och plötsligt är hon bländande vacker, ja faktiskt snyggare än alla andra kvinnor i hela världen, och så får hon möta kärleken.
Ok, jag var tvungen att veta hur det skulle gå och vad sensmoralen skulle bli, så jag hade svårt att släppa boken. Men utan att avslöja för mycket av slutet, måste jag säga att det är en unken sensmoral, precis så ytlig som huvudpersonen påstår att hon inte är.
Dessutom är boken skriven med ett ständigt skiftande mellan första och tredje person. Förmodligen är avsikten att författaren ska kunna peta in lite pekpinnar då och då, och visa att hon minsann ligger steget före sin huvudperson. Men eftersom perspektivet skiftar flera gånger i varje kapitel blir resultatet mest förvirrande.
Men som underhållning för stunden, om man redan läst allt annat i genren fungerar det.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Säljer du boken? den är slutsåld i bokhandeln.

2008-05-10 @ 20:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback