Office-assistenten

Office-assistenten är det irriterande gemet nere i högra hörnet i de olika office-programmen. Ja gemet är jättetråkigt. Det stör en med tips och frågor precis när man skriver något viktigt. Och fast det är fyndigt med ett gem som viker sig och formar olika figurer, är det ändå helt charmlöst.

Men nu har jag upptäckt att man kan byta assistent. Det finns en katt också, som jag tycker om. Katten gör roliga gester med tassarna. Den gör svischande ljud när jag skickar iväg ett mail. Och när jag struntar i datorn en stund, blir katten trött, den sträcker ut sig och sen somnar den. Just nu sover den fast jag arbetar. Det gör ingenting.

Min office-katt är som en gullig tamagotchi, som inte behöver matas eller tränas. Den bara finns här på min arbetsplats som ett litet sällskap. Aldrig mer ska jag klaga på office-assistenten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback