Push the Button - Sugababes

Så har Sugababes släppt en ny singel igen, och ska komme med sin fjärde skiva snart.
Första skivan var bra, med tjejgruppspop, långt mer orginell än Spice Girls. Bra refränger, spännande röster.
Sen slutade Siobhan Donaghy.
Sugababes gjorde Freak Like Me, en av de bästa singlarna någonsin enligt mig. Men efter det har de blivit precis lika tuggumidoftande som sina konkurrenter. Three, deras tredje skiva, hade inte en enda sång att minnas (helt ärligt minns jag inte någon titel nu, trots att jag köpte skivan).
Nya Push the Button låter ungefär lika slätstruken. De höjer sig fortfarande något över genomsnittet, men det där brittiska och udda känns förlorat.
Däremot släppte Siobhan Donaghy en egen sorgligt förbigången och underskattad skiva efter uppbrottet: Revolution in Me, som förmodligen är den bästa kommersiella pop-skiva jag någonsin hört. Varenda låt är melodiös och påminner om Sugababes bästa stunder, med spännande arrangemang, och Donaghys röst är unik. Mogen och inte lik någon annan. Till och med texterna är värda att lyssna på.
Så den som funderar på att köpa Sugababes nya borde överväga Revolution in Me i stället.

Det ryktas om att Donaghy ska skriva kontrakt med nytt skivbolag nu och nästa skiva ska redan vara färdig. Hoppas att hon får den publicitet och det erkännande hon förtjänar den här gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback