Solex

Myten är så här: Solex består av en holländsk kvinna som ägde en skivaffär. Vissa skivor blev aldrig sålda. Då bestämde sig Solex för att lyssna på allihop och hitta i alla fall en bra grej på varje skiva, och sen göra musik av det.
Sen gjorde Solex skivor som bara består av samplingar och röst.
Det här kanske inte är riktigt sant, men det gör inget. Det är en fin historia och jag har alltid varit mer intresserad av musik än människorna som gör den.
Solex låter annorlunda nästan allt jag hört, möjligtvis blir jag påmind om Ladytron. Det är roliga ljud, korta låtar, lustiga tempoväxlingar. Oftast blir man hemskt danssugen. Jag kan drömma om att ha en klubbkväll där det bara spelas Solex. Not a Hoot! är en fantastisk uppigande vitaminkick. Solex All Licketysplit är en annan. Men nästan allt jag hört av Solex är bra.
Solex sida kan man lyssna på nya låtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback