Vince & Joy - Lisa Jewell

Vince & Joy är en fånig bok. Huvudpersonerna är för vackra och allmänt attraktiva, lösningarna för enkla, handlingen förutsägbar. Ska Joy välja sin fula elaka pojkvän eller den ursnygge tonårskärleken Vince som fortfarande älskar henne? Kommer det att bli komplikationer och missförstånd?
Jag vet inte, jag har inte läst ut boken än, men jag har mina gissningar.
Ändå fångas jag upp, läser till frukost, på bussen, så fort jag kommer hem. Kanske hade jag smugit ner ett kapitel på jobbet också om jag hade kunnat. Och det är så dumt, dels för att det är en fånig bok, men det är inte det värsta: jag jagar alltid slut på böcker som en tvångsätare, läser sida efter sida så fort att jag ibland måste gå tillbaka för att hänga med (vem var Cass nu igen? Aha Vinces kompis), och sen är boken slut och det är bara tråkigt. En timme innan läggdags, och inget kvar att läsa och man undrade lite varför man skyndade så hemskt.
Ungefär som vissa förhållanden.
I laugh a lot / But that's just a plot / I found a way to make them not stay sjunger Martha Wainwright tvetydigt i sin "TV show" . It was Oprah / on the TV show / She told me so.
Hursomhelst jag ska läsa ut min bok, inte för att jag inte vet hur den slutar, eller för att jag absolut vill bli klar med den, utan för att det är ett inre tvång. Oprah kanske skulle kunna berätta något för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback