Myspace.com

Så nu har jag förstått det här med Myspace. Eller börjat förstå.
Man registrerar sig, får en sida där man beskriver sig själv, och sen letar man upp sådana man känner eller önskar att man kände och lägger till som "vänner". Och om de går med på det så blir de vänner och så mailar man varandra.
Är man musiker har man en musiksida med låtar.
Så nu har jag lagt till mina riktiga vänner och en massa såna jag önskar vore vänner, Cat Power, syskonen Wainwright och så vidare. Och sen får jag utskick från dem, Cat Power har en tävling till exempel.
Hade jag haft ett eget företag hade jag kunnat nätverka också, tror jag. Det är nog mycket kvar att upptäcka.
Man får skriva blogg också, men jag tror inte att jag hinner skriva en till. Speciellt inte på engelska.
Men med lite krångel kunde man fixa sin sida så att färger och allt blir som de ska. Jag gjorde det på
nuclearcentury, och det blev jättefint i blått och rosa. Nu ska jag bara ordna bakgrundsbild också.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Jag vill vara din vän och ha adressen till din sida. Måste jag registrera mig själv också?

2006-05-02 @ 12:03:35
Postat av: lilldjuret

Hej. Ja jag vill gärna vara din vän! Men du måste nog registrera dig. Sen är det lätt att hitta mig om du söker på mitt fullständiga namn.

2006-05-03 @ 17:22:42
Postat av: Ylva

Jag kollade den sidan och konstaterade att jag har fullt upp med att maila och blogga och skriva på skolans hemsida och min läsdagbok.

2006-05-04 @ 14:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback