Sarons ros - Rosamond Smith

Jag måste nog ge mig snart när det gäller Joyce Carol Oates, börjar känna mig övermätt. Men hon är alltid en bra lösning om man vill läsa något välskrivet och samtidigt inte alltför utmanande. Nu kan jag ju hennes teman och hennes språkliga stil.

Sarons ros är ännu en thriller med tvillingtema av pseudonymen Rosamond Smith. Sharon Donner är en kvinnlig massmördare, inte helt olik Oates Marilyn. Blond, glamorös och illa behandlad av män, drogad med neråt- och uppåttjack driver hon runt i USA och letar efter kärlek, men blir alltid besviken och mördar sina älskare. I desperation åker hon till sin tvillingsyster som hon inte träffat på många år, men det lugna hemmalivet blir inte så rofyllt som hon hoppats.

Detta är nog den minst mångbottnade av Rosamond Smiths romaner. Men som vanligt är det långt ifrån dåligt.

ISBN: 9127092941

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback