Bredbandet igen

Så fick jag tag på Telia igen, endast en halvtimmes väntetid idag. Pratar först med supporten, som kopplar mig till kundtjänst, som vill koppla tillbaka mig till kundtjänst igen. Där jag får prata med någon och då visar det sig att detta har hänt 70 kunder i januari månad och det finns ingen som vet vad det beror på. Det var ju ärligt i alla fall. Så nu är det bara att avvakta igen.
Och så här tror jag att det är enligt min erfarenhet av kundtjänst: De som sitter där har ingen utbildning, de sitter förmodligen inte i Telias lokaler överhuvudtaget, och är inte heller anställda av Telia. De kan vara anställda av ett bemanningsföretag som i sin tur säljer sina tjänster till ett callcenter-företag, som i sin tur säljer tjänsten till Telia. Där sitter alltså outbildade "tekniker" i en lokal långt från riktiga tekniker och ansvariga. Och så ringer jag och så vill de helst bara koppla bort mig för det verkar som att jag redan fått usel service ett tag. Och om jag säger att jag vill byta bredbansbolag så säger de beredvilligt att de gärna kopplar mig till kundtjänst så att jag kan avsluta mitt Telia-abonemang. För de struntar fullständigt i om Telia förlorar en kund.
Eller så har jag helt fel och de här människorna är anställda av Telia men märkligt illojala ändå. Det kanske också är något att tänka på för alla storföretag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback