Handdatorer

Inte visste jag att jag behövde en, men så fick jag titta på en på jobbet idag, och blev hemskt sugen.
Man kan inte göra så mycket märkvärdigt med den, mest skriva, antingen med hälp av ett pyttelitet tangentbord som syns på skärmen (smidigare än sms, men inte i närheten av ett riktigt tangentbord när det gäller bekvämlighet och hastighet), eller genom att skriva in bokstäver med den medföljande pennan (roligare men oändligt mycket krångligare än ett vanligt anteckningsblock med penna) . Alla bokstäver måste skrivas på exakt det sätt handdatorn vill, annars blir det fel. Ä är omöjligt att skriva. Hur jag än försöker tolkar datorn det som ett A med två punkter efter. Så här:  a..
Så egentligen är det smidigare med ett vanligt anteckningsblock, och en helt vanlig fickkalender i papper.
Ändå har jag blivit väldigt förtjust. Jag inbillar mig också att det finns en massa roliga spel att installera (även om patiensen är en trevlig klassiker), och att det är praktiskt att kunna överföra filerna direkt till datorn, så att de redan är i word och excel och mail-form.
Oooh, ut på
Pricerunner och Blocket nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback