Telia bredband

Jag tycker inte om att hetsa upp mig över småsaker, men nu är jag trött på Telia. Jag ringde och beställde bredband i god tid innan jag flyttade in. Jag fick ett brev med ett lösenord i som jag antog att man skulle använda till specialinställningar.
jag flyttade in. Stoppade in nätverkskabeln. Anslutningen fungerade men jag fick inte fram några webbsidor. Ringde support som svarade efter 35 minuter.
Du måste stänga av brandväggen, sa de.
det tog en dag att hitta lösenordet till min brandvägg, sen försökte jag igen. samma resultat. Ringde supporten igen som svarade efter 10 minuter.
Då är det något fel i din dator, sa de.
Ringde min morbror, som kan sånt här. Han kom med egen laptop, det fungerade inte heller. Vi ringde en syssling som har en magisterexamen i nätverk. Han förstod det inte heller.
Sen pratade jag med en på jobbet som har samma bredband. han sa att man måste skriva in lösenordet på en speciell sida för att komma ut på nätet. Ingen nämnde detta i supporten. Mina två tidigare bredbandsabonnebamng har fungerat utan inloggning.
Ringde supporten igen som svarade efter 5 minuter.
Jo det stämmer, sa de. Du måste logga in.
Gick hem, läste om mitt bekräftelsebrev, där står ingenting om inloggning, och framförallt ingen url till någon inloggningssida. Nya samtal, får adressen, det fungerar, loggar in, får felmeddelande.
Nästa dag byter jag lösenord på nätet.
Går hem, loggar in, få felmeddelande. Ringer Telia, 45 personer i kö. Dessutom bryts samtalet efter 10 minuter, när jag står som 40 i kö. Ringer upp igen, får svar efter 10 minuter.
Läser upp mitt felmeddelande.
Aha, säger support, det här måste vi felanmäla, det kan dröja ca en vecka.
Därför har jag fortfarande inget bredband, om någon undrar varför jag aldrig mailar längre. Eller varför jag missar bussar, inte kan betala räkningar, inte har några nya musiktips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback