All I Want

All I Want är en jättefin DVD med Rufus Wainwright. Lång dokumentär och live sånger och videosar. För mycket för att titta på allt på en gång.
Men jag såg hela dokumentären och extradokumentären. Och Rufus sjunger jättefint och har precis samma minspel som Martha. Och Elton John och en massa andra tycker att han är ett geni. Och han kunde sjunga rent redan när han var 17 månader gammal. Och ibland är han jättetjusig med sjuttiotalskläder och ibland ser han ut som en mycket ung och väluppfostrad och lite töntig pojke.
Och när man hört honom bli så lovordad och hört så mycket av hans musik, så blir man liksom lurad att tro att han verkligen är den största kompositören och musikern och sångaren någonsin. Och jag vill ladda hela iPoden med bara Rufus och allra helst vill jag att han ska sitta i min lilla lägenhet med sitt piano och kanske kan han intervjua mig och få till mina tankar i känslosamma sånger i sju oktaver och stora orkestrar och Martha i kören.
Eller så.
Det är verkligen en medryckande DVD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback