Hur man lindrar en förkylning

Igår hade jag lite ont i halsen. Idag har jag mer. Det är tur att man är van vid förkylningar.

Hemma har jag: Bafucin (bedövar halsen), Aspirin (bra mot värk och feber, dåligt för magen), Alvedon (bra mot värk och feber, dåligt för levern), Aspirin-paracetamol-koffein (en specialtablett från England, bra mot allt men ger hjärtklappning), Lemsip (ett sött pulver man rör ut i hett vatten. Slemlösande, feberdämpande och C-vitaminberikat), Nezeril (hjälper näsan täppta nätter), Kleenex med balsam i (så att inte näsan blir alltför narig), Idomin (om näsan blir narig ändå), Fisherman’s friend (om man tycker att Bafucinen bedövar för mycket), Mucoangin (ett nytt supermedel mot halsont som gör att det känns som efter en tandläkarbedövning), Echinagard (för att avvärja och lindra förkylningen) och kanske borde jag köpa med mig lite färsk frukt hem.

Jag avskyr att vara förkyld. Man tror att det ska vara så mysigt att vara hemma några dagar, men i stället är man bara yr och varm och maten smakar ingenting och man orkar knappt läsa romaner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback