Neko Case - Sticky Fingers Göteborg 13/5

Det är svårt att säga vad jag tyckte så mycket om, det är inte några nya versioner av sångerna, eller något förtrollande mellansnack. Det är ungefär som man skulle vänta sig, men på allra bästa sätt.
Jag trodde inte att det kunde bli så stämningsfullt på Sticky Fingers, men med en stor upphöjd scen och människor som klappar händerna och jublar från balkonger blir det magiskt. Neko och bandet framför allt proffsigt och Neko kan verkligen sjunga. Inte en gång oroar man sig att hon är nervös eller kommer göra fel. Hon verkar så sympatisk och avslappnad. Bandet är så tacksamma för sina applåder och publiken så tacksam att hon kommit. Och efteråt kommer de in gång på gång för extranummer. Sångerna låter bättre än någonsin. Ylande och spöklika och mäktiga.
 Jag glömde tipsa om hemsidan sist
Neko Case. Där går det att lyssna på Hold On, Hold On och man kan se den jättefina tecknade videon till Maybe Sparrow.
Nu ska jag lyssna på min signerade Fox Confessor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback