Da Vinci-koden - Dan Brown

Så har jag läst boken också. Jag förstår inte männ8iksor som säger att de inte är intresserade av en bok när de redan sett filmen. Alltså: ”Åhhh, Grabben i graven bredvid, den hade jag ju kunnat läsa om jag bara inte sett filmen”. Det är ju tvärtom. Det är roligare att läsa boken när man sett filmen.

Plötsligt kunde jag överse med den våldsamma albinon, och komma vidare i berättelsen. Och ja, jag förstår faktiskt varför boken blev en sådan succé.

Karaktärerna är visserligen pappfigurer som är omöjliga att tycka om eller ens beskriva. Logiken haltar. Och det enda jag faktiskt förstod helt och hållet när det gäller mysterierna, boolesk sökning, beskrivs faktiskt fel. Boolesk sökning är inte att skriva upp några termer med kommatecken emellan. Och den spännande upplösningen är märkvärdigt platt och odramatisk. Den stora överraskningen (som har med hemligt släktskap att göra) redovisas hafsigt, mitt i ett stycke, helt utan åthävor.

Men det är ju roligt med skattjakter och konspirationsteorier och symboler. Lite som Harry Potter för vuxna. De tråkiga kapitlen som handlar om bovarna går bra att skumläsa. I övrigt är det lättläst och spännande.

ISBN: 9170012946


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag och eric håller på och spelar da vinci spelet på playstation, det är mycket roligare än både boken och filmen..........tillsammans.

2006-10-17 @ 18:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback