Huvudvärk

I torsdags fick jag ont i huvudet. i stil med migrän, men kanske inte fullt så illa som det kan vara. Idag är det onsdag. Jag lider inte, men om jag verkligen känner efter så. Jodå. Jag har fortfarande lite ont.
Det är så konstigt. När jag kommer in i en sådan här vecka när huvudet spänner, så är det som om en lätt huvudvärk är normaltillståndet. När jag vaknar på morgonen gör det lite lite ont. Jag måste känna efter men spänningen i huvudet finns. På eftermiddagen blir det lite värre. Sen äter jag och det känns överkomligt. Vid läggdags gör det precis så ont att man vill ta en tablett, men så går det att somna i stället. Och nästa morgon börjar det om.
Och precis den veckan tror man nästan att det ska vara så. Att det är så för alla. Att om man verkligen känner efter så har man lite ont i huvudet alltid.
Och så är det ju inte. En dag är huvudet helt friskt igen. Jag hoppas på snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback