Ebay

Ebay kan man handla på auktion. Det finns miljoner saker att köpa, och så fort jag får ett nytt intresse blir jag helt besatt av att leta efter det på Ebay. Nu med pennorna till exempel, om man söker på Parker Fountain Pen idag får man 641 träffar. Sen kan man läsa om dem, titta på dem, räkna ut vad de är värda, bjuda på dem.
Jag har nu köpt två fina pennor på mycket kort tid. Det är farligt, för man sitter hemma och då tror man inte att man gör av med pengar.
Innan har jag varit besatt av Hello kitty, och har köpt en hel del såna saker också. Söker man på hello kitty får man ca 5000 träffar. Den dyraste grejen är en elgitarr med Hello Kitty på, som jag minns det.
Efter ett tag tyckte jag att mina vänner liknade Hello Kitty. Hon är en mycket gullig katt, och ibland klär hon på sig mössor som föreställer andra djur i den kinesiska zodiaken. Och så har hon vänner som Chococat (en brun intellektuell katt), och Cinemaroll (en hund som ser ut som ett moln).
En annan period var det Emily Strange saker, det gick bra att vara besatt av det också. Hon är tretton år och allmänt lömsk och gotisk i svart och rött. Hon har också katter, en hel armé.


Kommentarer
Postat av: Ylva

Oooops, jag fick tokfnatt när jag var inne på Ebay och började kolla brudklänningar... Kanske ska bestämma ett datum först.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback