Bästa kommersiella RnB mixen

Under en period 2002-2004 blev jag väldigt förtjust i MTVs RnB. Kanske kom det ovanligt mycket bra skivor just då, eller så var jag bara ovanligt mottaglig. Och även om jag nu alltid blir besviken när jag försöker engagera mig i MTV och det senaste av de sångare jag en gång varit så fascinerad av, kan jag fortfarande tycka att mina favoritsånger från den tiden är uppiggande och pulshöjande, och dessutom får de en att känna sig märkligt tuff och snygg. Så det är inte helt fel att göra en blandskiva till förfesten, eller till själva festen om man har dansgolv. Här kommer favoritmixen:

  1. Independent Women - Destiny's Child (För att den är min favoritsång i denna genre, och för att det är så roligt att "throw your hands up" på dansgolvet.)
  2. Love Don't Cost a Thing - Jennifer Lopez (väldigt ironiskt att någon som verkar så bortskämd och pengafixerad ska sjunga en sån text, men sången känns lyxig på något sätt jag inte kan motstå.)
  3. Freak Like Me - Sugababes (inte direkt RnB, men väldigt mycket MTV. Sugababes har ju blivit urtråkiga nu, men Freak Like Me låter som framtiden och de har coola röster, kanske för att de är brittiska och liksom lite grövre.)
  4. Can't Hold us Down - Christina Aguilera feat- Lil' Kim (Har svårt för Christinas vanliga wailande, men det här är hemskt dansant, och Lil' Kim är ju så hård att hon sitter i fängelse.)
  5. In Da Club - Beyoncé (Det här är ju bra med 50 Cent också, men den här Mp3n som aldrig kom på skiva är helt överlägsen. Beyoncé har en fantastisk röst och låter tuff och gullig på samma gång.)
  6. Seed 2.0 - The Roots feat. Cody Chestnutt (omöjligt att sitta still till, och snuskig text.)
  7. Try Again - Aaliyah (Man får en känsla av att Aaliyah spelat in den på ett rymdskepp.)
  8. Full Moon - Brandy (För att det låter som originalet till Robyns "Keep this Fire Burning", och för att det låter som att hon står i ett ännu mer toppmodernt rymdskepp)
  9. Heard it All Before - Sunshine Anderson (Typisk sång om tjej som är trött på sin otrogna kille. Bra text och lite lugnare än de andra sångerna. dags att varva ner lite på dansgolvet.)
  10. Caught out There - Kelis (Det är ju en oförglömlig refräng: I hate you so much right now, men resten av sången är briljant också. Det hörs när man skruvar upp ljudet.)
  11. Silly Ho - TLC (Lite osympatisk titel, men det är en sån där sång som övermannar en från första sekunden.
Det var i alla fall några stående favoriter. Sen har ju Lauryn Hill, Mary J Blige och några till kunnat platsa också, men det är ju bara att fylla på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback