Qtek 9090

Det här vill jag ha: en mobil med bra kamera, rymlig mp3-spelare och handdator med pekskärm och Office-program (åtminstone Word). I stället för att bära på fyra saker, så skulle det bara bli en.

Qtek 9090 verkar vara min dröm. Kameran verkar sådär, men ok för roliga kort. Mp3-funktionen är säkert bra och man kan utöka minnet till iPod Nano storlek. Office-programmen är med. Ett riktigt tangentbord med mini-knappar. Synk med Outlook inklusive kalender går bra. Tryckkänslig skärm. Wlan möjligt. Inte för att jag riktigt förstår det, men borde jag inte kunna fixa det hemma då, så jag kan läsa mail mitt i natten, utan att sätta på datorn? (Ett viktigt användningsområde.) Telia kan säkert fixa det på några månader bara! Roliga spel, surfa trådlöst, och säkert miljoner grejer till som jag inte förstår än.

En superbra mobil verkar det vara, med en stor nackdel: den går knappt att ringa med. Man har att välja på att hålla en hel handdator mot örat (klumpigt och urlarvigt), eller att gå och prata rakt ut i luften med ett headset (pinsamt och urlarvigt). Mja. Kanske ska man vänta ett år. Till dess har den säkert krympt till halva storleken och blivit dubbelt så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback