Tolken

Jag är dålig på thrillrar. Och dålig på politik. Och ska jag vara riktigt ärlig kan jag nog inte nämna fem saker som jag är säker på att FN gör. Fred och andra världskriget och Kofi Annan blixtrar förbi, men annars vet jag inte mycket.
Tolken handlar om FN och är en thriller. Och så är Nicole Kidman och Sean Penn med. Och så handlar det om Afrika. Det är tur att det är ett påhittat land med en påhittad problematik. Det gör att filmskaparna har bemödat sig om att få sådana som mig att förstå intrigen.
Så jag tycker att det är riktigt spännande. Massmord, rebeller, sorg och förlåtelse och terroristdåd. Och sympatisk sensmoral, mer förlåtelse än dödsstraff. Synd bara att det är påhittat. Jag kunde kanske till och med ha lärt mig något.

Kommentarer
Postat av: Marie

Är oxå urdålig på sånt, men fastnade för tolken och kanske, men bara kanske lärde jag mig nåt ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback