CDwow

Nu kommer Fionn Regans debut om mindre än en vecka. Och det jag lyckats höra har varit fantastiskt. Nöjesguiden verkar också ha upptäckt honom nu och det känns sådär. Vissa vill man behålla för sig själv, även om det är själviskt.

Den går att förbeställa på Bella Union för £10.40 inklusive frakt hit. Men den finns också på CDwow för £8.25 inklusive frakt. 

CDwow är en konstig affär. Hemskt billiga och man förstår inte riktigt varför, eller hur de kan vara det. Det har med moms och import och länder att göra, och ett tag blev de nästan förbjudna att sälja skivor mer. Men det fungerar, även om det tar några dagar extra att få skivorna. Dessutom har de ett väldigt begränsat utbud med underliga undantag. Mitt bland all topplistemusiken kan man hitta en del ganska udda titlar. Som Fionn Regan. (En annan gång hittade jag en skiva med Karen Mok, en kinesisk skådespelerska som gjort en massa tråkiga ballader, och en experimentell dans/elektronikaskiva.  Just den fanns.)

 

Kommentarer
Postat av: Pelle

Jag var lite skeptisk till Fionn först och tänkte att ännu en upphaussad singer/songwriter väl inte var direkt vad världen behövde. Efter att ha lyssnat lite mer så inser jag att han trots allt har något eget att komma med, så jag skall nog ta och lägga in en beställning jag med.

Hmm. CDwow vet uppenbarligen saker om mig som jag tills nu varit lyckligt ovetande om:

* The cardholder name that you entered is invalid.
* The cardholder address line 2 you entered is invalid.
* The cardholder County / State that you selected is invalid.

Det var ju intressant att få reda på att mitt namn är ogiltigt, att jag inte har nånstans att bo samt att obligatoriska fältet "county/state" inte får ifyllas med "none", "x" eller "-".

Med tanke på att CDwows utbud dessutom väl matchas av min lokala ICA-handlare så är valet att beställa direkt ifrån Bella Union istället synnerligen enkelt. Det är helt klart värt £2 extra för att slippa ha med CDwow att göra.

2006-08-01 @ 19:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback