Accelerator

5:e juli är det Acceleratorfestival i Göteborg. Det är en bra sak för man slipper ligga i tält och svettas och frysa och ta med primuskök och resa långt. Man åker bara spårvagn till Trägårn och sen tittar man på jättemånga band och sen får man åka hem. Himla skönt.

Men i år när jag för första gången bor i en storstad så att det verkligen är sådär bekvämt som det ska vara så är det ingen jag riktigt vill se som ska spela. Jenny Lewis (gäsp), Vashti Bunyan (fint men trist) och Robyn Hitchcock  (kan vara spännande) är väl okej, men den som skulle kunna locka mig är Regina Spektor, som sjunger punkigt, vackert och slamrigt på samma gång. Jag ska skriva om henne snarast.

Frågan är bara om jag tycker att hon är värd att betala 450:- + serviceavgifter för. Nja. Det är nästan lika mycket som flygresan till berlin. 

Kommentarer
Postat av: Andreas

God afton!
Intressant läsning om din syn på festival-livet. Vill även bidra med min det på det hela. Leva primitivt som man gör på festival o bryta mönstren från vardagen o lyxen kan oxå göra att man blir mottagligare för nya musikupplevelser. Blir öppnare i sinnet för nya intryck liksom...bara för man har lämnat de vardagliga tingen bakom sig för en stund. En stunds miljöombyte o festivalande rensar hårdisken.
Expand your mind! Som min Roskildekompis skulle ha sagt ;-)

Roskilde var för övrigt va bra även i år, Martha Wainright utstrålning och röst förgyllde i eftermiddagssolen (som du säkert hade uppskattat har jag förstått)

Och tillbaka...
en minifestival som Accelerator är aldrig fel. 450:- e knappt en dagslön, men kanske fler veckors glädje för själen. Synd att avstå en sån trevlig tillställning tycker jag.
Ha de gott.

2006-07-03 @ 02:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback