Vilken kändis är du lik?

Jag har blivit besatt av myheritage.com. Där kan man ladda upp bilder på sig själv och de man känner och få veta vilka kändisar de liknar och till hur många procent de i så fall liknar kändisen.

Oftast är det helt missvisande. Datorprogrammet som gör beräkningarna verkar mest ta hänsyn till glamourfaktor (är man osminkad i orginalet är risken stor att man blir liknad vid en man), fotovinkel (foton i halvprofil liknas vid andra foton i halvprofil) och min (småler personen på fotot kommer också kändisen att småle för att räknas som "lik"). Trots detta är det spännande. Ibland är det ju faktiskt likt och andra gånger är det roligt.

Scarlett Johansson är den snyggaste jag blivit liknad vid, en åldrad Dustin Hoffman den minst smickrande. Ingen av dem särskilt lik, men båda två var ju ett spännande resultat.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Dustin Hoffman! Haha! Min pappa är lite lik honom i filmen Rainman, för han brukar också gå omkring med huvudet på sned och se förvirrad ut, men han är 62 så det är inte lika illa.

Postat av: tom

shabba jag är en lite kille på två ben jag lever som men ska är inte överviktig eller så de så

2006-08-18 @ 11:02:46
Postat av: clara

hej hej , jag e en tjej på fjorton år som är brunette och är ganska kort , normal kroppsbyggnad och normal tjock/smal .

2007-12-20 @ 16:29:13
URL: http://www.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback