Parfym

Jag har fått en ny nyck! Intresset för reservoarpennor har falnat och nu är jag som besatt av parfymer. Och ja, jag har såklart läst Parfymen för länge sen. Jag har köpt små doftkrus med jasmindoftande vax när jag var liten, jag har stått och sniffat på alla Body Shops doftoljor när de var populära (vem minns inte deras vita mysk?), och jag har varit lite förälskad i, i tur och ordning, Clinique Happy, Clinique Simply och Sarah Jessica Parkers Lovely. Men på det stora hela tycker jag att de typiska tax free parfymerna är likartade och tråkiga.

Sen läste jag om
Demeter, Library of Fragrance, små billiga parfymer som luktar som riktiga saker! Som jord och tomatplanta, som våta trädgårdar, nyklippt gräs, mögel och choklad. Och så köpte jag Thunderstorm, som luktar regn och jord och lite som asfalt, och lite som gammal källare i dess allra mysigaste bemärkelse.

Och sen var jag såklart fast och började jaga bloggar, parfymcommunities, ställen där man kan köpa små parfymprover och så vidare och så vidare. Fortsättning följer alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback