Två killar och ett hjärta - Emma Hamberg

Nu har Lina blivit lite äldre och börjar gymnasiet mängder av mil hemifrån och mängder av mil från Ivar. På gymnasiet finns nya kompisar, Zinat med jättemycket smink och världens största och trasigaste hjärta, Joel som bara ligger med Zinat och kissar i hennes juicepaket, och Kevin som är strulig och underbar på samma gång. Lina slits mellan finaste Ivar och snyggaste Kevin. Hur ska det sluta?


Det märks att Lina är lite äldre i den här boken. det är inte längre lika självklart vad som är rätt och vad som är fel.


Kevin haschar och skolkar och knullar runt, men är inte automatiskt ett svin. Lina har känslor för två killar på samma gång. Zinat älskar sin missbrukande mamma. Och Linas värld har blivit lite större, lite mer intensiv och lite mer komplicerad. Men även om det är mer svärta i uppföljaren är inte heller denna bok nattsvart. Allting ordnar sig till det bästa. Man kan lära sig att det är bra att sluta knarka, gå i skolan och att ha pojkvänner som tycker om en på riktigt.




ISBN: 9100109037


Kommentarer
Postat av: Ylva

Om du inte har sett filmen "Linas kvällsbok" så gör det. Den är söt. Vi hade en tjej på skolan som pratade om sex som rekommenderade killarna att läsa böckerna för att man får veta väldigt mycket om hur tjejer funkar. Tycker synd om tjejer som har killar som lärt sig sex genom p-filmer och porrtidningar.

Postat av: Annen

Jag läste Linas kvällsbok 1 när den kom och jag behövde verkligen läsa den då, jag var ung och behövde den typen av bok.
2:an läste jag ut idag och började med den igår kväll. Den var mycket bättre än 1:an men det har nog mycket med att göra att även jag har blivit äldre. Jag ville aldrig att boken skulle ta slut men det gjorde den ju dessvärre.
Har sett filmen också och den var helt okej, det var längesen jag läste 1:an så därför kom jag inte ihåg alla detaljer. Men den var bra i alla fall.
Har du läst "Mossvikenfruar" av Emma Hamberg? Hennes vuxenroman. Den är jättebra! :)

2007-03-26 @ 22:10:20
URL: http://annensblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback