Nytt försök

Jag tänkte göra ett nytt försök här med min blogg. Nu har jag avslutat mina andra projekt (Jag har skrivit en bok och skrivit för dagensbok.com och så hade jag ett ganska ambitiöst dagboksprojekt) och märker att jag läskigt nog gör mindre och mindre kreativa saker ju mindre jag tvingar mig själv att göra. Jo jag vet att detta är fullkomligt logiskt på ett sätt så jag får kanske vända på det: förra året hade jag ett hektiskt schema med heltidsjobb och fyra omfattande skrivprojekt på fritiden. Men det var som att alla dessa projekt befruktade varandra. När jag skrev något tråkigt blev jag inspirerad att skriva något bra för de andra projekten. Framför allt blev det lättare och lättare att skriva ju mer jag skrev. Formuleringarna kom snabbare och blev bättre. Ju mer jag gjorde desto mer hann jag med konstigt nog.

Nu när jag slutat skriva så slutar de flesta kvällar med att jag tittar på usla TV-program och läser böcker som inte engagerar mig. Och när jag väl skulle skriva min dagensbok-recension var tredje vecka hade jag nästan glömt hur man gjorde.


Så nu kommer lite försiktiga försök att skriva ner vad jag lyssnat och tittat på och läst sen sist. Det blir inte så välskrivet så här i början men om jag fortsätter så kommer det nog att ta sig.


Och jo, jag försöker lära mig holländska också. Det tar tid. Så jag tänkte börja alltihop med lite språkkurs recensioner. Det kanske passar så här i semestertid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback